Két módszert ajánlanak a GA4 kód implementálására. Az első valószínűleg a legtöbb WordPress-esnek szimpatikus megoldás lesz, míg a másodikat gyakorlatilag bármilyen webhely esetén használhatod.
Az első tehát egy WordPress bővítmény a MonsterInsights használata.
A Wordpresshez rengeteg olyan bővítmény készült már, amely a Google Analyticshez kapcsolódik, nagy részük pedig már a GA4 beállítások kezelésére is. Az ajánlás oka azonban egyszerűen annyi, hogy a Monsterinsights már bizonyította azt, hogy egyszerűen beállítható, ugyanakkor komolyabb problémákat is képes megoldani.
Manuálisan is elhelyezhető a kódod benne, de arra is van lehetőség, hogy összekapcsold azt közvetlenül a Google Accounton keresztül.
A második módszer nyilván több lehetőséget rejt magában, de legtöbbször elegendő, ha a Manuális kód elhelyezést választod.
A beállítások között egyébként egy panelen találhatod meg a GA4 és az UA kódok elhelyezésére szolgáló mezőt is. (Azonban egyszerre csak az egyiket használd)
A másik megoldás a Tag Manager használata
A Google Tag Manager arra szolgál, hogy az oldaladban különböző követőkódokat, és funkciókat valósíts meg gyakorlatilag a weboldal forráskódjának módosítása nélkül. Csak annyi a dolgod, hogy a Tag manager követőkódot futtasd az oldalban.
Ezután a Tag manager felületén hozzá tudod adni .Egy ilyen címke lehet a Google Analytics követőkód is.
Ha sikeresen aktiváltad a Google Tag Manager címkét, akkor már küldi is az adatokat a Google Analytics fiókodba.
Egy nagy előnye a Tag Managernek, hogy akár kiveléteket is meghatározhatsz, tehát kiveheted a méréssel a WP-admin oldalakat. Ezt érdemes beiktatni, hacsak nem olyan felületet építesz, ahol a bejelentkezett felhasználók információit is méred.
Segédanyagok
- A GA4 tulajdon létrehozásáról, ajánlom figyelmedbe a Google útmutatóját.
- Google Analytics beállítás blog.hu oldalak esetében