A WordPress keresőoptimalizálása talán a legegyszerűbb a technikai oldalról. De hogyan tekint erre a Google?
Bizonyára pozitívan viszonyul a dologhoz a keresőóriás, hiszen a WordPress elterjedésével sok, többségében szabványos weboldal születik, melynek felépítése egyszerűen elemezhető. Ezt a Google nagyon szereti, mivel könnyű a dolga vele, de van egy nagy hátránya is:
Nehezebb kiemelkedni a tömegből
Egy sablonos rendszer hátránya általában az, hogy sok hozzá hasonló is van az interneten, ezért a kiemelésük is nehezebb onnan.
Ne temessük el azonban a WordPress-t, hiszen önmagában nem ez fogja meghatározni a pozíciónkat a keresőben. A Google az mellett hogy valószínűleg külön figyelmet szentel a WordPress-nek. (Jó erre nincs bizonyíték, de nehezen hiszem el hogy nem foglalkoznak egy 60 millió webhelyet kiszolgáló tartalomkezelő rendszerrel)
Hogyan válhatsz egyedivé a WordPress oldaladdal?
Ugyanazokkal a módszerekkel mint más rendszerek esetén, viszont talán itt áll a rendelkezésedre a legtöbb eszköz, körülbelül 45.000 bővítmény formájában.
Mértékkel használd a bővítményeket
A bővítményekkel azonban bánjunk csínján! Sajnos a bővítmények nagy száma mögött megláthatjuk a profin kivitelezett szoftverek hiányát. Ha minden valamilyen bővítmény segítségével akarunk megoldani, akkor annyira sebezhetővé és lassúvá válhat a WordPress weboldalunk, ami már önmagában is negatívumként hat a kereső szemében.
Használj annyit amennyire szükséged van, és használj olyan bővítményt amiről pontosan tudod is mire való.
Egyedi tartalom
A WordPress eredetileg egy blogmotornak készült, így a tartalomfejlesztés terén egy kiforrott rendszert kapunk vele, tele lehetőségekkel. Használjuk ki ezt kellőképpen. A Google szereti a jó tartalmat.
Több szakértő szájából is elhangzott már, hogy a minőségi tartalom fontos, közel ugyanannyian pedig ennek az ellenkezőjét állítják. Mi az igazság?
- Nyilvánvalóan egyedi tartalomra van szükség, hiszen a másolást a Google egyértelműen ellenzi
- Ha egyedi a tartalmad, de nem üti a mércét, a látogatók sem fogják szeretni. Kevesebb lesz a visszajelzés, a megosztás stb. Amik egyértelműen hatnak a kereső rangsorolására.
- Ha energiát fektetsz az egyedi tartalom készítésébe, ugyan miért nem olvasod át még egyszer, vagy miért nem olvastatod át valakivel?
Aki intenzíven foglalkozik keresőoptimalizálással az tisztában van vele, hogy jelenleg a Google leginkább a linkhálózatra támaszkodik. Egy gyengébb oldallal is előre lehet jutni megfelelő mennyiségű és minőségű hivatkozás után. A linképítés nem elfogadott, de egyenlőre működhet a megfelelő módszerek használatával. De egyszerűbb elérni a célt ha a tartalom is egyedi és minőségi.
Használj AMP-ot
Az AMP a Google cacheből tölti be a weboldalad, hogy a keresést végzők minél hamarabb információhoz jussanak. (Ez ledönti azt a mítoszt is miszerint a sebesség nem fontos a keresőoptimalizálásban)
A WordPress AMP verziójának elkészítése egy viszonylag egyszerű feladat, ami általában 2 bővítménnyel elvégezhető, gyakorlottaknak néhány óránál több időt nem vesz igénybe. A Google pedig szereti ezt, és jutalmazza is.
Tartsd frissen a WordPress-t
Ez nem csak a biztonság miatt fontos. Nem szoktam ajánlani hogy azonnal ugorjunk neki egy frissítésnek, ha az aktuális, de azért oda kell figyelni.
Ha egy bővítmény frissül, főként egy SEO-val kapcsolatban álló, az lehet hibajavítás, de akár funkcióbővülés is. Ha mindenki frissíti a bővítményeit de te nem, akkor nyilvánvalóan valamiben hátrányba kerülhetsz.
A WordPress és a Google barátsága
Azt gondolom beszélhetünk barátságról, de a WordPress előnyei mellett a Google tisztában van annak hiányosságaival is. Használjuk bátran a WordPress-t de ha nem értünk hozzá kellően akkor vagy keressünk szakembert, vagy pedig művelődjünk ki a témában.