A WordPress és az online marketing

WordPress marketing

WordPress marketing

A WordPress és a Google barátsága

2017. február 04. - Sanyi ITZen

A WordPress keresőoptimalizálása talán a legegyszerűbb a technikai oldalról. De hogyan tekint erre a Google? 

Bizonyára pozitívan viszonyul a dologhoz a keresőóriás, hiszen a WordPress elterjedésével sok, többségében szabványos weboldal születik, melynek felépítése egyszerűen elemezhető. Ezt a Google nagyon szereti, mivel könnyű a dolga vele, de van egy nagy hátránya is:

Nehezebb kiemelkedni a tömegből

 

Egy sablonos rendszer hátránya általában az, hogy sok hozzá hasonló is van az interneten, ezért a kiemelésük is nehezebb onnan. 

Ne temessük el azonban a WordPress-t, hiszen önmagában nem ez fogja meghatározni a pozíciónkat a keresőben. A Google az mellett hogy valószínűleg külön figyelmet szentel a WordPress-nek. (Jó erre nincs bizonyíték, de nehezen hiszem el hogy nem foglalkoznak egy 60 millió webhelyet kiszolgáló tartalomkezelő rendszerrel)

Hogyan válhatsz egyedivé a WordPress oldaladdal?

Ugyanazokkal a módszerekkel mint más rendszerek esetén, viszont talán itt áll a rendelkezésedre a legtöbb eszköz, körülbelül 45.000 bővítmény formájában.

Mértékkel használd a bővítményeket

A bővítményekkel azonban bánjunk csínján! Sajnos a bővítmények nagy száma mögött megláthatjuk a profin kivitelezett szoftverek hiányát. Ha minden valamilyen bővítmény segítségével akarunk megoldani, akkor annyira sebezhetővé és lassúvá válhat a WordPress weboldalunk, ami már önmagában is negatívumként hat a kereső szemében.

Használj annyit amennyire szükséged van, és használj olyan bővítményt amiről pontosan tudod is mire való.

Egyedi tartalom

A WordPress eredetileg egy blogmotornak készült, így a tartalomfejlesztés terén egy kiforrott rendszert kapunk vele, tele lehetőségekkel. Használjuk ki ezt kellőképpen. A Google szereti a jó tartalmat. 

Több szakértő szájából is elhangzott már, hogy a minőségi tartalom fontos, közel ugyanannyian pedig ennek az ellenkezőjét állítják. Mi az igazság?

  1. Nyilvánvalóan egyedi tartalomra van szükség, hiszen a másolást a Google egyértelműen ellenzi
  2. Ha egyedi a tartalmad, de nem üti a mércét, a látogatók sem fogják szeretni. Kevesebb lesz a visszajelzés, a megosztás stb. Amik egyértelműen hatnak a kereső rangsorolására.
  3. Ha energiát fektetsz az egyedi tartalom készítésébe, ugyan miért nem olvasod át még egyszer, vagy miért nem olvastatod át valakivel?

Aki intenzíven foglalkozik keresőoptimalizálással az tisztában van vele, hogy jelenleg a Google leginkább a linkhálózatra támaszkodik. Egy gyengébb oldallal is előre lehet jutni megfelelő mennyiségű és minőségű hivatkozás után. A linképítés nem elfogadott, de egyenlőre működhet a megfelelő módszerek használatával. De egyszerűbb elérni a célt ha a tartalom is egyedi és minőségi.

Használj AMP-ot

Az AMP a Google cacheből tölti be a weboldalad, hogy a keresést végzők minél hamarabb információhoz jussanak. (Ez ledönti azt a mítoszt is miszerint a sebesség nem fontos a keresőoptimalizálásban)

A WordPress AMP verziójának elkészítése egy viszonylag egyszerű feladat, ami általában 2 bővítménnyel elvégezhető, gyakorlottaknak néhány óránál több időt nem vesz igénybe. A Google pedig szereti ezt, és jutalmazza is.

Tartsd frissen a WordPress-t

Ez nem csak a biztonság miatt fontos. Nem szoktam ajánlani hogy azonnal ugorjunk neki egy frissítésnek, ha az aktuális, de azért oda kell figyelni.

Ha egy bővítmény frissül, főként egy SEO-val kapcsolatban álló, az lehet hibajavítás, de akár funkcióbővülés is. Ha mindenki frissíti a bővítményeit de te nem, akkor nyilvánvalóan valamiben hátrányba kerülhetsz.

A WordPress és a Google barátsága

Azt gondolom beszélhetünk barátságról, de a WordPress előnyei mellett a Google tisztában van annak hiányosságaival is. Használjuk bátran a WordPress-t de ha nem értünk hozzá kellően akkor vagy keressünk szakembert, vagy pedig művelődjünk ki a témában.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://wordpressmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr2512181858

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása